کد خبر : 8180
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 فروردین 1403 - 11:27

/اختصاصی باشگاه بیمه‌گران/

جایگاه نظر رهبری در صنعت بیمه کجاست؟

جایگاه نظر رهبری در صنعت بیمه کجاست؟
شب گذشته طبق سنت هر ساله، جمعی از شاعران کشور مهمان افطاری رهبر معظم انقلاب بودند و ایشان نکاتی را مورد تاکید قرار دادند که برای همه بخش‌های کشور از جمله صنعت بیمه می‌تواند مفید و راهگشا باشد.

به گزارش باشگاه بیمه‌گران، آیت‌اله خامنه‌ای در مهمترین بخش از سخنان خود که مورد توجه رسانه‌ها و افکار عمومی هم قرار گرفت و به سرعت بازنشر شد، فرمودند: درگیری امروز جهان، رسانه‌ای است و هر کس رسانه قوی‌تر داشته باشد در اهدافی که دارد موفق‌تر خواهد بود.
شعر رسانه است؛ امروز در دنیا چالش‌ها و درگیری‌ها، چالش‌های رسانه‌ای است.
رسانه‌ها بیش از موشک و پهپاد و هواپیما در عقب راندن دشمن تاثیر می‌گذارند و دلها و ذهن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند.
هر کس رسانه قوی‌تر داشته باشد در اهدافی که دارد موفق‌تر خواهد بود.

اصولا مطالبی که رهبری در سخنرانی‌های عمومی خود بیان می‌کنند به نحوی است که قابلیت تعمیم به بخش‌های مختلف را دارد از جمله همین نکاتی که در خصوص اهمیت رسانه‌ها ابراز کردند.

اگر بخواهیم از فرمایشات اخیر ایشان برای صنعت بیمه بهره‌برداری کنیم ناگزیر باید وضعیت موجود حوزه رسانه و میزان اهمیتی که در بیمه مرکزی، سندیکای بیمه گران و شرکت‌های بیمه به مساله رسانه داده می‌شود را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم و سپس بگوییم که در ادامه نقاط ضعف و قوت چیست و برای بهبود امور چه باید کرد؟

به صورت کلی شاید بتوان گفت تلاش‌هایی طی چند سال اخیر از بعد کمی و کیفی در زمینه برقراری ارتباط مناسب و بهره‌مندی از ظرفیت رسانه‌ها در صنعت بیمه صورت گرفته است و نمونه‌هایی هم برای آن ذکر کرد اما آنچه انتظار می‌رود و قابلیت‌ها و پتانسیل های بزرگی که در این زمینه وجود دارد، تا حد زیادی مغفول مانده و سطح توجه و اولویت نهادهای حاضر در صنعت بیمه به رسانه‌ها در سطح بسیار پایینی قرار دارد.

ضروری است تاکید کنیم که وقتی از رسانه سخن می‌گوییم به همه رسانه‌ها اشاره می کنیم چه آنکه امروزه به دلیل گستردگی و همه‌گیری شبکه‌های اجتماعی چه بسا یک شهروند هم می تواند با استفاده از ظرفیت همین فضای مجازی در صفحه‌ای تک نفره در توییتر(ایکس)، تلگرام، اینستاگرام و… به اندازه صدها و هزاران رسانه بزرگ و رسمی موثر و جریان ساز باشد مانند آنچه طی روزهای اخیر در جریان جنجال جعل فروش زمین ازگل آیت‌اله کاظم صدیقی رخ داد.

فارغ از این بحث اگر بخواهیم به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه اهمیت رسانه‌ها بازگردیم، در صاقادنه‌ترین شکل ممکن به همه متولیان و تصمیم‌گیرندگان در صنعت بیمه توصیه می‌کنیم که نوع تعامل خود با رسانه‌ها را بررسی کرده و تلاش کنند رسانه‌ها را به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های حوزه کاری خود مورد توجه قرار داده و بدانند که در فضای پیچیده کار و فعالیت در دنیای امروز، همراهی لحظه به لحظه رسانه‌هاست که موفقیت شخصی و سازمانی‌شان را تضمین می‌کند.
امید است صنعت بیمه کشور با همراهی رسانه ها در راستای بسط و گسترش فرهنگ بیمه گام های موثرتری را بردارد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.