پایگاه خبری- تحلیلی باشگاه بیمهگران، با هویت مستقل و مبتنی بر چارچوب مشخص، هدف متعالی کمک به ارتقای فرهنگ بیمه در جامعه را هدف و انگیزه اصلی این رسانه قرار داده و فعالیت خود را آغاز کرده است.
باشگاه بیمهگران، خود را در کنار دیگر رسانههای تخصصی صنعت بیمه میبیند و همانند آنان تلاش دارد مستقل و حرفهای بوده و استراتژی روزنامهنگاری توسعه را مد نظر قرار دهد؛ بدان معنا که ضمن انتشار اقدامات مفید، مثبت، رو به جلو، خلاقانه، نوآورانه و بازتاب موفقیتها و کامیابیهای ارکان نظارتی، ادارای و پژوهشی صنعت و شرکتهای بیمه، منتقد ناکارآمدیها، ضعفها، روزمرگیها، مفاسد، رانتها و غیره نیز باشد.
از سوی دیگر، رعایت اخلاق حرفهای و پایبندی به مقررات، ضوابط و قوانین، اصلی جدایی ناپذیر از مسیر پیش روی باشگاه بیمهگران است. بدان دلیل که حفظ ساختارها و احترام به نظم و مقررات حاکم و تلاش برای اصلاح امور از مسیرهای تعبیهشده در قوانین، میتواند با حفظ عقبه و پیشینه امور به صورت هدفمند در مرور زمان منجر به بهبود هر اقدامی شود، آوانگاردیسم و ساختارشکنی هرچند به ذات لذتبخش است اما شکننده و بازگشتپذیر خواهد بود لذا هر پیشرفت و تحولی به شرط ساختارمند و نهادینهشدن میتواند دوام آورد و پابرجا بماند.
باشگاه بیمهگران آمده است تا در کنار پرداختن به تاریخچه شرکتها، محصولات و ظرفیتها، معرفی پیشکسوتان و جوانان نخبه صنعت بیمه، تریبون و زبان گویای نمایندگان، کارگزاران و شبکه فروش صنعت بیمه نیز باشد.
درهای باشگاه بیمهگران به روی تمامی اعضای شبکه معظم فروش صنعت بیمه باز بوده و با افتخار آماده معرفی، طرح دغدغهها و مشکلات و منعکس کننده پیشنهادات آنان است.
به علاوه، در میان ذینفعان صنعت بیمه نباید نقش تعیینکننده و غیرقابل کتمان سهامداران را ندید گرفت، از این رو باشگاه بیمهگران میکوشد با ایفای نقش موثر در جریان رفتار حرفهای مورد انتظار از سهامداران شرکتهای بیمه، از ظرفیت آنان به نفع رشد، توسعه و سودآوری شرکتهای بیمه بهرهبرداری نماید.
باشگاه بیمهگران تریبونی برای همه متخصصان، کارشناسان و صاحبنظران بخشهای مختلف صنعت بیمه بوده و مفتخر است نظرات و دغدغه به حق همه کسانی که سخن، ایده، پیشنهاد یا انتقادی برای ارائه به افکار عمومی دارند را منعکس کند.